torsdag 15 mars 2012

Blooming Friday


Riktigt aprilväder fast det bara är mars ännu. Igår hade vi nästan försommarvärme
och i morse var det +2C och grått, grått,  grått och regn i luften.
Ett vårtecken - Penséerna har dykt upp i butikerna. 
Real April weather though it is only March yet. Yesterday we had almost early Summerweather
and today +2 C and gray, gray, gray and rain in the air. More signs of Spring  - The pansies have appeared in stores.

             

Veckans tulpan heter 'White Liberstar' och verkar vara ny för i år. Formen på tulpanen är litet ovanligt. Det finns en rosa Liberstar också men den har jag bara sett på bild.
This week's tulip is called 'White Liberstar' and seems to be quite new. 
There is also a 'Pink Liberstar' but I haven't seen that one IRL yet.




Fler vårtecken finns hos Katarina på bloggen Roses and stuff
Saturday Show Off

16 kommentarer:

  1. Söta penséer och tulpanerna är jättefina. Jag gillar vita blommor i mitt vita hem *ler*. Hoppas allt är bra och tack för din fina kommentar.

    Kram
    Elna

    SvaraRadera
  2. Elna! Vita blommor är mina favoriter också.......

    SvaraRadera
  3. Härliga tid, men penséer och tulpaner.
    Har planterat jättemånga tulpaner, som jag fick tag i väldigt sent i höstas. Hoppas att många kommer!
    Det var väldigt vackra vita tulpaner du visar!

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag längtar efter penseer. Jag MÅSTE komma mig iväg och köpa ett gäng!

    SvaraRadera
  5. Gick förbi vår blomsteraffär i går och utanför mot väggen hade de massor med fina vårblommor.Köpte inte några .Var ju till blomsterlandet och handlade för ett tag sedan.Så jag har blommor hemma som är lika fina ännu.MVH

    SvaraRadera
  6. Håller också med. Är oerhört svag för vita blommor...:)
    Ha en skön trädgårdshelg,
    Charlotta

    SvaraRadera
  7. Smukke billeder af nogle skønne forårsblomster.
    Ønsker dig en god week-end.
    Knus Hanne Bente

    SvaraRadera
  8. Härligt när både penseer och tulpaner går att köpa i affärerna till överkomliga priser också.

    Ha en trevlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  9. Härligt med tacksamma penséer!
    Vacker vit tulpan med skön form!

    SvaraRadera
  10. Ja det börjar komma lite att välja på i butikerna, har också köpt in lite Vår.
    Ha en härlig helg.
    Vivian

    SvaraRadera
  11. vita tulpaner år såå fint!!
    Ha en alldeles underbar helg!!

    SvaraRadera
  12. De första penséerna = vår!
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  13. De nya vita tulpanerna är helt underbara. Ska hålla ögonen öppna när jag besöker plantshopen. Det är alltid spännande att testa nya varianter.
    Önskar dig en skön helg!
    Kram/Randi

    SvaraRadera
  14. Härligt med penseér, jag får sitta på fingrarna så jag inte ska springa iväg att köpa!! Nästa helg får det bli om vädret håller i sig.
    Vilken söt tulpan, lite knubbig och lockig!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  15. Ja nu är det trädgårdstider. Härliga penser du har hittat. Tulpanen var ju superfin.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera