måndag 30 maj 2011

Mosaic Monday

Pionen är oemotståndligt vacker och ljuvlig. Den är bara så underbar. Skulle det katastrofala inträffa att jag bara fick ha en enda sorts blommor i min trädgård så valde jag pioner! För jag har en passion för pioner.
I find the peony irrestible, so beautiful. Would a castrophic event occur, so I could only have one single kind of flowers in my garden, my choice would be the peony. Because I have a passion for peonies.



And on Mondays we  are all welcome to visit our dear friend Mary in her 
Dear little red house to see more mosaics/collages! Välkomna att besöka Mary, kanske du också har lust att deltaga i Mosaic Monday?


Sista numret av Jeanne d'Arc Living/ From the last edition of Jeanne d'Arc Living magazine 




In the magazine you'll see wonderful photos from Fifi O'Neill's house
Chez Fifi

4 kommentarer:

  1. I love your peonies. No garden would be complete without them! Thanks for viviting my blog! Untill later....

    SvaraRadera
  2. How beautiful your peonies are. We cannot grow them in So. California. The flowers in your header picture are stunning as well.

    SvaraRadera
  3. Lätt att bli beroende! ljuvliga pioner, vill ha mer.. imorgon tror jag min trädpion slår ut för första gången, spännande!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  4. Hej, hej!

    Det är bara jag som tittar in och jag måste hålla med dig, pioner är såååå fina.
    Jag byter jättegärna irisar med dig men pinsamt nog har jag inte en aning om vad mina heter för en väninna till mig fick dem från en blomster grossist. Du får säga till när det är dags och hur jag ska gå tillväga för jag har jättemånga.

    Ha en trevlig dag i det fina vädret.

    Kram

    SvaraRadera