lördag 25 oktober 2014

Blooming Friday



Är litet sen med mitt inlägg men vi har varit i Nordtyskland och Hamburg på minisemester. Och när man är i Hamburg måste man naturligtvis besöka 'Planten un Blomen', den stora och fantastiskt fina parken som ligger mycket centralt. Även i slutet av oktober fanns det mycket vackert att se.....'





Sommarens vackraste? Det är inte alltid så lätt välja bland favoritblommorna, men i år så vinner mina iris med hästlängder. Och varför bara visa upp en enda iris när det finns så många underbara? Här kommer ett litet bildspel med några av mina skönheter......



10 kommentarer:

  1. Roligt med kollage från 'Planten un Blomen'. Ser mycket fint ut.
    Imponerad av dina irisar. Vilken vacker samling och vilket fin presentation! Blir ju jättesugen på att också bröja med irisar. I vilket program gjorde du bildspelet?
    Fin söndag till dig
    Anette

    SvaraRadera
  2. Wow vilka skönheter. att det finns blommor som kan få en att rysa av välbehag.
    Snyggt jobbat.Jag har börjat samla på dom men det är svårt att få tag på tycker jag
    Ha en skön söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Häeliga höstfärger i Hamburg. Dina irisar är helt underbara.Ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  4. Irisar är så snygga men jag lyckas inte helt med mina. Tycker jag gå rester konstens alla regler men det vill sig inte riktigt. Dina är underbara!
    kram Hélena

    SvaraRadera
  5. De är fantastiska! Du har verkligen vackra och det blev en skön känsla att se dem tillsammans med musiken :)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Otroligt fina, och i så många olika färger. Den rosafärgade med matchande Pion, föll jag pladask för.
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  7. Ditt bildspel med irisar är verkligen imponerande - och väldigt vackert!
    Ha det så bra!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  8. Wonderful post, both photos and video!
    Thanks for participating in Floral Friday Fotos.

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker park med en massa fina höstfärger. Irisarna är vackra. Kram

    SvaraRadera